Friday

TOLONG JANGAN BERMEGAH DENGAN DUET MAK BAPAK

Aku tau sesetengah orang kaye ni seronok berbelanje pakai duet parents dye. aku tak kisah pon actually. tapi tolong lah jangan nak bermegah sangat dekat dalam FB tu. meluat tau. terang2 ko dapat bende2 tu dari parents ko so xpayah la ko nk syok ckap tu ko beli sendiri lah ape lah. dan satu lagi. jangan nak pandang orang lain tu sebelah mate je. mengaku diri sendiri kaye, nak berlagak sume ko ade. 

jangan nk merendahkan orang dengan kekayaan yang ko ade. plus duet tu parents ko punye. bukan ko punye. aku tak heran lah ko nak tunjuk kaye if semua harte ko tu ko punye,ko yang usehakan sendiri. ni tak,yang kaye mak bapak ko. ko plak nk bermegah2. menyampah doe! 

satu lagi mende yang aku menyampah bile ko nak cakap org tak setaraf ng ko. sememangnya orang tak setaraf ng ko. ko gemok, besar kedabak, pastu kurang nak pandai ( bukan tak pandai atau bahase kasarnye bodoh ye :D ) ye ye ye. aku tau ape maksud ko tak setaraf tu. DAH PAHAM SANGAT BILE ORANG2 KAYE CAKAP MACAM TU ! sememangnye aku tak boleh nk beli baju branded, kasut mahal, beg rare, seluar made in luar negara. YES! memang la tak mampu. ko je mampu sebab setiap minggu dok shopping barang branded2 ni. 

untuk pengetahuan ko, barang2 ko yang konon2nye hilang tu, rosak sume tu atas carelessness ko. ko tak pandai jage barang. tengok je kerete ko tu.da bape taun ko x kemas, bpe taun ko tak susun. semak!! lau kerete pon macam tu, dalam bilik?? lagikan barang2 bernilai like hp ke, lappy ke?? da ko bia je merate2 n letak atas lantai memang senang lah nak ilang. bile da hilang boleh lah ko naek status DA X MAMPU BELI KE SAMPAI NAK AMEK BRG ORG atau AKU TAU KO JELES TENGOK APE YANG AKU ADE, APE YANG AKU DAPAT! cube pikir secare logik, ape je barang yang bersepah2 letak merate2 tak hilang?? kalau ko tau barang tu penting xdehnye ko nak letak merate. aku rase tak hilang pon. misplaced je pon. than ko nak cakap hilang lah ape lah. 

dulu ko kate BOLD2 ko hilang. x sampai seminggu aku tengok ko da pegang BOLD2 lagi. just tuka warne je. than pasal charger.konon hilang gak. aku tak pakai BLACKBERRY so aku tak tau lah mcm mne kan. terus terang aku cakap. ko mampu nak beli pape je dengan DUET PARENTS ko tu. tapi tak payah nak bermegah2,nak tunjuk2. tak kemane. sekarang ko rase senang. x kenal erti perit. dan tak payah lah dok ckap macam ni  AKU ORANG KG PON ADE DUET. TAK KAN KO TAKDE DUET! tolong tolong tolong JAGE MULUT TU!

hidup still dalam tanggungan. tak payah nak cakap macam tu. bersyukur duet ko tak pernah habes. tak pernah kering. if one day lah kan satu bale datang ke ape ke,tak terjangke, macam mane?? jgn cakap ikot sedap mulut je. aku paling benci bile sesetangah orang kg yang da kaye dok bermegah macam tu. like tak bersyukur langsung dengan rezeki yang datang. sememangnye aku pegang kate2 ni BILE DA SENANG, DA KAYE LEPASTU LUPE DIRI. memang MELAYU MUDAH LUPE. tu lah sikap melayu. bile senang, nak tunjuk2. da susah baru nak mengemis. 


sekian. ^^

No comments:

Followers