Thursday

TAWAR

Bukan tawar menawar ye. tapi tawar hati. makanya segala perbuatan for last one month ni kindda tak ikhlas. alahai baiti. kenapa macam ni? aku sendiri pon tengah cari jawapan. bila orang lain tanya pon aku still jawab macam takda pendirian. (mengeluh+pandang bawah) maaflah semua jika baiti buat keje lately ni agak kelam kabut je. 


Sebenarnye aku dalam perancangan nak berhenti keje. haa.. yeyeye. nak resign bak kata orang putih. (mengeluh lagi) aku takde sebab kukuh kenapa aku nak resign ni. cume ape yang aku boleh kata aku hati aku da takda kat sini. aku cuba dan cuba untuk rase ikhlas dalam setiap keje yang aku buat. dalam doa tak putus putus aku mengharapkan agar hati aku sentiasa menerima segalanya dengan ikhlas. TAPI still same. 


aku punyai alasan sendiri kenapa aku nak berhenti keje ni. and alasan yang banyak sebenarnye. sebelum aku nak cerita alasan tu aku nak share lah siket keje aku ni. okay. orang akan ingat keje as clerk ataupun kerani ni just key in data in system or senang cite key in data. ye. aku akui keje menaip ni tak susah. cume ade skill siket je untuk menaip dengan pantas. mula mula pandang key board ni memang terkedek2 nak menekan. sebab aku da biasa tekan keyboard laptop. but aku biasakan jugak. dan lepas dar 2 bulan aku da biasa menaip lebih laju dari aku menaip kat keyboard lappy tu. 


kerja aku semuanya berkaitan dengan order yang masuk. banyak order manual yang masuk banyak lah bende yang nk di key in tu. as we all know keje keje menaip ni kalau tersalah taip abes lah semua. human error always happen bila aku buat kerja menaip ni. di sebabkan kerja aku yang kadang kadang ada salah so deserved lah kene marah. okay okay. my bad. tak semua orang perfect kan? so padan lah muke kene marah. but itu lah pengalaman. setiap bende yang kita buat memang ade salah dan ade yang betul. kalau betul than GOOD JOB lah kan. 


kerja aku ni banyak berkait dengan jurujual yang bagi order tu. so everytime order tu got a problem so aku kene bekerje keras cari jurujual tu sampai dapat. oh! its not easy okay. when we deal with seller sometimes they do not want to cooperation with us. at the end, order tu terpakse lah hold. and bila order tu da hold so order tu lambat lah dihantar rumah customer. satu lagi problem bile order tak sampai tangan aku than tibe tibe dapat call dari jurujual maki hamun aku macam haram je bunyi. oh may. sangat sangat panas lah hati ni kan. evreytime pressure yang datang tu semua dari seller yang takde rase respect. tak boleh nak slow talk.tau marah dan tahu menengkin saje. 


but its okay. selama setahun aku kat sini aku dapat rase yang kerja kerje ni kat mane mane pon same je. bukan kat sini je aku akan rase. in fact, if aku nak cari kerje lain as clerk pon aku takkan boleh lari dari terjebak kerja yang sama. semua tu memory. pengamalan yang kita dapat. so takde ape yang nak dikesalkan. 


cukup untuk itu. so meh ler aku bagi tau siket alasan kenapa aku nak berhenti.


# environment  - Oh my!suasana kat sini awal awal lagi da OUT. oleh sebab aku nak cari pengalaman lah aku still gak turutkan. kat sini kedai makan jauh. nak pegi makan pon nak kene redah lori yang besar besar. sangat besar okay. bukan takat lori tiga tan tu je. bile da persekitaran pon penuh dengan lori makanya banyak juga habuk pasir yang berterbangan. memandangkan aku ni ulang alik naik moto so aku sangat sangat care pasal muka aku ni. oh, perempuan kan. setiap 8 jam aku kat office ni hampir 3 kali cuci muke. 
seriously, tak payah make up pon pagi2. pegi keje calit krim sket sapu bedak powder yang anak buah aku pakai than terus pegi keje.



#kawan - hurm, kalau nak ikotkan mula mula datang sini aku memang tak ramai pon ade dalam office ni. cume ade 5 orang je kat dalam ni. selebihnye kat bawah. memandangkan aku ni agak pendiam, so lambat siket nak bersosialnye. tapi lepas 3 bulan baru lah keluar segale bunyi suara aku ni. ape yang buat aku jadikan kawan as alasan au sebab pegi mane pon muke yang same jugak. 4 orang ni jelah yang aku nampak. nak keluar dari office ni memang tak la. keluar je office da nampak lori. -.- scary betul. haa. macam pelik kan tak ramai orang dalam ni? memang lah. gudang kan. so jauh dari head office. sebab tu lah tak ramai orang kat sini. cukup lah setahun ni. 



#kerja - kerja aku okay okay je. cumeeeee aku rase aku da tak boleh nak get along dengan kerja ni. kerja ni aku buat sendiri. dan if aku nak cuti kerja aku terpakse bagi dekat orang lain. BUT bila kerje ni pas kat orang lain everything will be mess up. and yeah! kerja aku jadi double double = trouble. so bile aku masok je keje balek aku da pening kepala. so far bila aku cuti je aku akan make sure cuti tu aku gunakan dengan seeloknye. than bile nak masok keje esok hari aku akan pastikan hati aku berbunga bunga bia tak stress. carenye dengan IKHLAS. tapi makin lame jadi tak ikhlas sebab aku da penat. penat sebab ape? aku tak dapat nak terangkan. 



ape pon alasannye aku da siapkan surat resign. cume tak bagi lagi je kat manager aku sebab dia keje kat head office. so sekarang aku tengah susun ayat yang power power and try to be a brave girl dan jadi seorang yang confident untuk face to face dengan manager aku nanti. oh myyyy.









No comments:

Followers