Monday

" nak tahu tak ?? aku da couple dengan diee !! "

mende ni terjadi semase aku kat dalam bas on the way nak balik rumah. seriouly, dalam sesak2 masa kat dalam bas ni aku rase macam nak hempuk je perempuan tu. ok. tengok gaye memang budak2 lagi. memandangkan time tu cuti sekolah and hari rabu, so ramai lah budak2 ni membuang mase kat shopping mall tengok movie murah kan? than dengan naseb  malangnye plak time tu aku tak ade transport nak kua. so, mengharapkan bas saje. bile nak balek, hambek ko! 3 bas aku da lepaskan. bas ke4 pon full. -.- serius da macam ape da aku kat dalam bus tu. haihh~ 



on the balek, adek ni berdiri sebelah aku. aku rase adek ni bawak 2,3 orang member die lagi time uh. aku cam bese lah. da menyampah dok berdiri, so aku buat hal aku je. berdiri pandang luar tengok sekitar luar. after that, ade hp berdering. hp adek tu lah. aku tak tau ape mamat tu cakap and tanye adek tu. but ade some part perbualan adek tu annoying GILER. aku plak jadi segan tibe tibe. giler tak segan ?? dah ar budak tu berdiri dekat ngan sorang makcik yang boleh digelar mak. makcik tu duduk, adek tu berdiri. paham2 lah situasi dalam bus yang full okay! lau korang tak paham, lantak lah.



sambung balek, adek uh berborak memang tak pandang kiri kanan. kuat kot. aku rase satu bus boleh dengar. dengan sore garau die tu, haihh~ memang terang boleh dengan. bersayang2 bercium2 kat dalam fon. ok, kalau aku jadi die, aku rase, aku da nak terjun bus je sebab malu. aku tengok makcik tu macam da tak senang duduk. yelah. dok dengar budak2 umo around 15,16 tahun da pandai cakap sayang2, give kis and say I LOVE U kuat2 kat dalam bus. part tu da abes kat situ. aku cume mampu geleng2 je. bagi aku kan, ape salahnye kite jage siket percakapan kite. tak kisah lah nak couple2 ke ape ke. tak salah pon. now trend kan budak2 umo 12 tahun pon da ade gf/bf right ?? cume aku kurang minat lah budak2 sekarang ni kalau nak bermanje dengan bf/gf sendiri dalam hp tu, kalau boleh nak cakap kat sume orang kat keliling yang die dok panggil gf/bf dorang tu abang,syg,hubby,baby, segale bagai lah. seboleh2nye nak cakap kuat2. segan lah siket. awak tu kat kawasan terbuke. orang ramai. 



abes kat part tu, ade lagi part laen. haaa~ yang ni memang nak bagi tangan aku ni melayang je. -.-  naseb aku anak last, kalau aku ade adek macam tu, memang da lame kene dah. tengah syok2 aku dok tengok keadaan luar ( dalam hati panas ni sebab berhimpit dengan orang endon ) adek tu berborak plak dengan kawan die. lepas je die latak fon tu, dye panggil kawan die.





limah : weyh, ABU kirim salam.

jemah/tipah :wa'salamm

jemah : wah ! mesre ko borak dengan die ye. ade pape ke? 

limah : korang nak tahu tak ??

tipah : ape die ??

limah :e err, malu lah nak ckap ( dok gelak2 dok sengih2 sorang2 ) 

jemah : alah ko ni. cakap je lah. menyampah plak aku tengok ko macam ni 

tipah : aah, menyampah aku tengok ko malu2 ni.

limah : aku da couple dengan si ABU tu (gelak2 lagi)

jemah : yeke?? kan baru jumpe. cepat betul kan. ko ni laju je kalau orang ajak couple kan??

limah : alah. orang da nak amek jelah. jangan la jual mahal sangat. 

tipah : ko memang macam tu. pantang orang ajak couple.

limah : korang nak tau tak, tadi mase jalan2 lepas tengok wayang, ABU try2 pegang2 tangan aku 

tipah : yeke??

limah : ye ar. ABU tanye aku macam ni " ni boleh tak nak pegang ni ??" aku cakap la " kalau berani pegang lah" . die pegang je tangan aku mase jalan2 tadi

jemah/timah : wahh.. yeke?? best tak ( jakun sangat --" ) 

limah : ala. bese2 je lah. aku da malu giler da tadi. segan giler kot ( tahu plak segan ) haa~ malamni die ajak aku kua lagi. tak tau la nak pegi ke tak. nanti aku tak tau nak bagi alasan pe kat mak aku nak kua malam






tamat perbualan. haa~ aku tak tau ape punce minah tu like tegedik2 nak cakap kat kawan2 dye yang die da COUPLE dengan mamat tu. okay fine! kat cini aku tak suke bile 



@ show off kat people tak tengok kanan kiri yang die da couple

@ show off kat people yang die dok pegang2 tangan dengan mamat tu

@ show off kat people about everthing they do



meluat tahu! aku pon pernah couple zaman sekolah dulu2. tapii tak lah mengedik sangat semua bende nak bagitahu. plak tu sume tu die cerite kat depan makcik tu ( da macam mak die ) die cerite je da boleh nuat semua orang dengar. kebetulan plak dalam bas tu tak bunyi bising sangat. memang terlampau dengar lah die bercerita about her and that guy. 


perbualan diatas tadi da boleh buat korang2 pikir and rase. kalau aku rase meluat, menyampah ape plak orang lain kat sekeliling yang dengar die cakap camtu. orang2 tue yang ade kat situ ?? haihh~ tafsirkan lah sendiri.

No comments:

Followers