Saturday

quote #4





ape yang aku paham pasal ayat tu ekh? umm. maybe aku ade cerita siket nak kongsi pasal tige orang manusia yang agak kurang baik perangainye. aku pernah ceritakan pasal 3 orang manusie ni tapi aku malas nak tag entri mane. korang cari sendiri la. kisahnye berlaku mase aku kat poli semester terakhir. okey, di pendekkan cerite , now semua da abes belaja kan? so aku rase no need la nak amek tahu pasal life orang laen rite? even ex-classmate pon. cukup la da amek tahu pasal hidup orang mse kat poli dulu. so aku rase sekarang die tak de hak nak memburukkan orang laen lagi. sebb masing2 da jauh, da ade hal masing2. tak payah la nak mengungkit kisah lame kan?



ape lah agaknye yang membuatkan 3serangkai ni tk habes2 dok bercerite tentang kami ni.? nak kate kami ni popular? tak mane pon. nak kate kami ni hothot semua? hanget je nmpaknye.  aku tak paham. kadang2 tu hangen giler tengok 3serangkai ni dok tak habes2 boercerita pasal kami. merate2 mereke dok jual cerita kami. orang yang tak de kene mengene pon die nak bercerita pasal kami. aku jadi segan betol lah. tak memasal aku ng yang laen jadi popular. famous bak org putih kate. 



secare amnye, #bahase ape ni? kami tak kesah pon lau 3serangkai ni nak amek tau hal kami ni. tapi tak payah lah nak putar belit cerita, nak tokok tambah, nak bercerita pasal semua. tak payah. tak penting pon. kalau lah bende yang dicerita tu kami and 3serangkai tu pon buat, tok sah lah cite kat sume orang. makan diri je nanti. niat dihati mmg nak balas dendam je. nak maki hamun je, nak bg menangan je. pikir anak orang. pikir jugak kemarahan tu tak bawak pegi mane pon. aku mmg hot tempered. sometimes mmg tak boleh nak control. even member2 aku yang laen yang terkene jugak da pon melepaskan kemarahan dierang. tapi satu je penguat aku. cinta hati aku lah yang banyak soh aku bersabar.


even die pon terkene die still lagi sabar. sedangkan bg aku die lagi baran orangnye. ble aku bace ayat yang kt atas tu, aku rase 3serangkai tu cemburukan kami kot. kami ni fun. boleh masok dengan sape2 pon. ade problem byk mane pon if kami together-gether masalh tu hilang sekelip mate je. tapi 3serangkai ni plak aku rase dorang lebih byk meluangkan mase tok menyibuk hal orang bercerita tentang kami berulang ulang kali. tu namenye tak de keje. tak boleh nak fun, berseronak dengan ape2. dok bergosip 24/7 per second. pelek betol.


yes! dendam tak boleh bawak pegi mane2 pon. problem pon maken banyak je. care aku nak handle bende ni dengan bersaba dan bersikap tunggu dan lihat.memang aku diam tak berkate,senyap langsung tak berbunyi. tapi aku rase 3serangkai tu cukup paham maksud " diam tak bermakne takot" . aku pasti dorang pon tau yang kiterang tengah diam je. tibe masenye nanti percayelah lau bukn kiterang yang buat 3serangkai tu menyesal, mesti ade someone else yang buat mereka merane. Allah itu maha adil. seburuk mane manusie tu terhadap manusia lain aku pasti mereka akan menerima balasan. so? BEWARE. jgn dok kalut nak sibuk bercerita hal orang. :)







No comments:

Followers