Tuesday

cantik !

hye sumer. petg2 ni terase nk meng-update blog plak. dengan angen sepoi2 bahase ni. cewah! bermadah plak. ok. topik aku ari ni pasal cantik :) cantik , cantik , cantik. hurm. aku cantik ke?? law nk kcte pasal cantik ni aku ade kisah la pasal diri aku mase dulu2. huhu.

ok. pada suatu hari....... hhuhuhu. aku ni seorang yang agak aktif dulu. bukan aktif ape. aktif maen tga panas, tga hari bute. aku x tau la mse kecik aku ni di lahirkan nan kulit yang mcm mne kan. tp kekuningan je kot aku rse. x la putih gebu, cam susu tu haa~  ble dri kecik aku ni ske noe berjemur cm kat amerika, kulit aku jadi kusam dan gelap! ok. serius aku ckp xdeh sorang laki pon nk kat aku ni -.-" zaman kecik2 la ea.

memandangkan kawan2 aku mse zaman sek ramai laki, so ade la gak aku tye pendapat dorang kan. nk ppuan cmne. nk yang cantek ke, putih ke,gebu ke, itam ke, and blablabla.... kebanyakkannya dorang jawab nk yg ala2 gebu konon. ala2 manis, and so on. ok! x deh pon nak yang itam kan?? adeh!

dulu2 mne la aku reti nk pakai pencuci mke segale bagai. nk pakai bedak pon ssh. apetah pencuci haaa~ mmg x sentuh la weyh~ tyme zaman2 aku, FAIR n LOVELY paling pemes. so makaku syorkan aku soh pkai mende alah uh. memandangkan aku da naek sek men, so aku try laa. sje nk perubahan.

jengJENGjeng!! mke aku berubah kepade sedikit putih. mmg syok la aku pakai mende uh. tp putih,mmg putih. masalah kat mke aku yang xleyh ilang ialah jerawat yang kecik2 uh! grrr~ penuh kat sekitar bawah mate nan hidung! ok! serius aku pernah menanges ade mende uh. setahun gak aku cr pencuci mke yang sesuai. tp x deh lagsg.

ape yang menyebabakan hati ni terase bile orang x nk dkat nan aku. xkyre laki ke ppuan. tah la. nk ckap dorang lawa sgt, x tau la nk ckp pe. pena gak terdenga desas desus perkataan XCANTEK ni terluah dari sorang manusia ni. di tujukan khas tok ak. serius aku terase. nk berkawan hanye disebbkan cantek muke, rupa paras. hurmm. terkilan rsenye.

smpai ke satu tahap aku jadi nekad nk 'cantikkan' mke aku ni. belajar about make up, blaja mcm mne nk pakai krim mke. sume mende2 yang berkaitan nan kecantikkan la. memandangkan aku ni ade kawan yang pandai bab make-up ni, so aku tenguk je la dye make up. aku ni x ske sgt tye pade mende yang aku nekad nak uat. aku lebih suke tengk dan belajar sendri. kenape?? mmg aku ske uat sume mende sendri. hek!

dalam 2 tahun lepas kejadian mke aku pon da start ok, xdeh bintik2, licin . alhamdulillah sgt2. aku ikot petue mak aku. hehehe. makan tempe byk2 :)) mmg licin la mke. oh tempe~~ heee :P  bukan tempe je, mcm2 lagi actually. nk lagi gebu?? haa.. solat la hari2. cz air wuduk tu penyeri wajah. :DD ble kyte da berubah secare x langsg ade je orang dekat nan kyte. xkysa la dgan niat baik ke buruk. sume ade.

x di nafikan, zaman aku dulu x seteruk zaman sekunk. zaman skunk cantik x cantik , sume 'dirembatnye' hurmm. kdg2 aku rse cm nak undur je mase balek. law lah boleh ubah segalenye. ape yang aku nak ckap dri bebelan aku ni actually, cantek tu x semestinya kene ade pade setiap wanita. kan ALLAH cipta umatnye dengan kecantikan masing2. mesti ake kelebihan dalm kekurangan.

mmg aku mengaku, kdg aku ilang keyakinan dri, smpaikan nk kurung je diri ni dalam blek after blek sek. hanye gare2 rse dri ni x cntek, x pandai bergaye. serius aku cemburu pade sesiape saje yang pandai bergaye. pakai bju cntek2, mahal2. pandai make up lagi. aku?? ape pon x tau. nk make up pon xreti mane pon sebenarnye.

zaman sekarang ni, nan trend baju yang mcm2 aku lagi la bertambah kerdil rsenye dalam babBAB fesyen ni. isk~ nan fesyen tudungnye, nan fesyen bajunye, nan kasut lagi, make up lagi laa~ aku da jauh gler ketinggalan. :'((  sedih lorh! tp aku x kysa sume tu. ble pikir balek sume tu x penting. at last yang di kire adalah AMALAN. kan?? mne ade kyre kyte ky baju ape, kasut ape, tudung ape mse kat akhirat nnty.

one more thing yang paling penting adalah CONFIDENT LEVEL. jagn over sgt jagn low sangat. paham la ape akan jadi if over sgt kan. tp yang low ni aku nk ckp siket. aku pon pernah dalam keadaan low ni. even sampai skunk ni pon aku still low but ape yang kuatkan aku adelah orang sekeliling aku. orang yang ade kat sekeliling aku ni la orang yang aku sayang. orang yang selalu bagi aku kekuatan. law kyte nk dga yang buruk pasal kite ni mmg xkan pena habis.

makin bertambah2 adelah. huh! percaye diri sendri tu pon da memadai. sesungguhnya kita ade kelebihan yang orang lain xdeh. mgkin kyte x nmpak. sbb bagi aku, kyte xleyh judge dri kite sendri. so ble org tego kyte, dga elok2 and cube take positif. tu yang aku try uat and msh try nak menerima even ssh kadg2 :D

No comments:

Followers