Friday

BE YOURSELF IS BETTER.

Assalamualaikum. Hye u ollss~ J da lme gler da x meng-update this blog la. Gare2 kat tempat keje line xdeh. So aku ssh nk meng-update. Nk harapakn kat uma mmg ssh la. Blek kej kewp penat kan? ;) okok. Go thru to our topic. This entry actually aku juz nk cte pasal2 tteeetttt~ sape tu teeettttt?? Haha. Lately ni aku asik terbace tentang ketidakpuashati mereka pasal anonymous yang bce blog dorang. Mne tak nye. Dala komen kawkaw. Than xberadap plak tu.

Aku da byk bce entry blog2 yang aku follow cte pasal anonymous yang x reti nk beradap. Ok la. Nk cte cket la kan. Ni dr pandgn aku la ok. Firstly aku nk ckap la kan. Dorang2 yang buat blog ni actually just suke2 and sometimes jadikan blog ni tempat lepas maslh, tidakpuas hati. Kadg2 ade gak la dorang2 yang ade blog ni just nk puaskan hati dorang o cri kawan. Byk sebb nape dorang  create blog ni.

Yang plek nye kat cini, pade dorang2 yang xdeh blog ni plak ske noe nk melebih2. Ok. Fine la kan lau korang2 nk bce blog sape2 uh kan. Korang x ske ke ko ske ke tu blog dorang. Lau pon nk komen, bgi la komen membine, tego la elok2. Ni mcm nk perlekekehkan org tu plak kenape? Adehh~ masalah betul la org2 cmni. Payah!

Second , kebanyakkan blogger2 yang create blog lebih suke be them self. Ok! Ayat plek cket.  -.-“  Tapi meh aku terangkan sket la ye.  Ok ape yang ak kate ske jadi them self is, ble dorang2/blogger2 ni create blog dorang kebayakkan cte/entry yang dorang buat dorang byk cte o bangkitkan isu2 yang dorang ske. Sestga blogger lebih ske cte pasal dri dorang. Cz mmg tujuan asal dorang create blog tu tok cte pasal diri dorang. Kalau pun lah dorang nk cte pasal isu semase, nk mencarut ke, nak pape, bia lah.dorang punye entry. Dorang punye blog.kdg bg kyte yang membace ni agak kurang sopan kan??

Tp just let it be. Dye nk mencarut ke nak ape ke salah dye. Kyte yang membace ni just bce je la. Nk komen ok. Go ahead. Tp jagn la komen dok mencarut dok perkecilkan mmbe tu. Lau korang2 pon mencarut mse bagi komen serupe je macm blogger yang kuat noe mecarut tu. Haaa~

Third, jangan nk bising la lau blogger2 ni tergedik2 n syok sendri dalam blog dorang ! =.=” haih~ yang ni aku paling pantang sekali lau ade org komen.  Ok. Senang cte ar kan, PEGI LANTAK LA lau aku/blogger laen nk gedik2 or syok sendri dalm blog kiterang! Hahah~ mara plak :P yela. Ni blog kiterang. Kyterg nk tergedik ke, ape ke, ade sshkan korang yang bce ke? Haih~~ da bce blog kiterang da! X paya nk ckp tergedik ke ape kat kiterang. Adeh!! Masalh tol la korang2 yang anonymous ni..... haa~ satu lagi, jgn nk ckap “ ingt ko tu cantik sgt ke” haaa~ dalam hal ni, aku serahkan kepada ALLAH S.W.T  je. Setiap ciptaan NYA adelah sempurna, cantek, manis. JANGAN korang2 yan anonymous ni nk memandai cakap orang mcm tu. Law xnk sgt tgk kyterg tergedik, xpaya bce blog kyterang. Senang! Huh!! *marah ni.

Lastly, JANGAN JUGDE  aku/blogger2 kat luar tu ikot suke mulut korang je. Korang pena jumpe ke blogger2 yang korang kutuk ni?? Pena jadi kawan rapat ke, pena makn se-table ken an dorang ni, pena ke?? Pena?? Haa~ lau just pena nmpak tp x pena kenal, XPAYA nk dok sibuk judge org tu mcm2.  Xsalah kite nak jugde orang tu. Berpade la. Seteruk mne pon dye ape pon dye, dye manusie yang punyai hati dan perasaan . hurm..

Kesimpulannya di sini, bialah kite ni jadi dri sendri. xpaya nk sibuk2 pasal hal orang. lau orang tu nk poyo2 ke ape ke, da itu diri dye. so bia la k.. :)

No comments:

Followers