Friday

babai semua :(

hari ni genap lah 5 bulan aku kat WISDEC ni. wah! excited gler nak aber practical ni. but than dalam seronok ade  dukenye. bila di ingat balek dari 1st time aku datang sini sampai lah sekarang macam aku da buat. macam2 cerita aku da tulis. mals lah nak link kan cerita2 lepas. adehh. x pe lah.



pengalaman aku selame kat sini memang susah aku nak lupe. even aku mengaku 1st datang sini dulu aku memang terase sunyi, malu, takut, semua2 laaa. samapikan aku ade menanges sorang2 coz aku takot sorang2 kat sini. but semua tu pengalaman. bak kate orang  "pengalaman menjadi pengajaran" haaa~ lebih kurang macam tu laa ayat die ea. :)  aku rase x rugi aku buat latihan industri kat sini. even aku sorang, semua pegawai kat sini semua sayangkan aku. dari pengarah samapi lah orang bawah. beruntung sangat bile sorang2 kat sini.



bak kate kawan aku " bile ko sorang2 kat sini confirm ramai gler yang manjekan and sayangkan ko "  ye. aku pegang kate2 die. sememangnye betul ape yang die cakap tu. umm. aku sayangkan semua orang kat sini. nk sebut name sorang2 ramai sangat.but 5 orang penting yang aku tak kan lupe 

  • PAK LANG
  • EN MOHD ROS SHAHIR
  • CIK YONG
  • EN FUAD
  • EN SAIPOL 
minggu akhir ni just ade paklang nan cik yong je. yang lain2 semua pegi kursus. serius aku rindukan dorang. kalau dorang ade memang tak berhenti ketawe and senyum langsung. suke sangat sakat aku. but last week aku sempat jumpe EN SAIPOL. dia sempat la gak ckap dengan aku sat. huaaa~ aku rindukan semua ni nanti. rindu nak pegang mesin2, rindu nak kacau cik yong and paling aku rindu MAKAN DIBELANJE.   ;DD  hahahaha... serius. since aku kat sini aku tak pernah nak kurus. makin membesar dengan sihatnye. 



kalau nak cerita pasal pengalaman aku kat sini, haa~ memang banyak. bab mesin ni paling aku suke. weyh! xramai ppuan yang reti pegang mesin ketam,mesin potong, drill tok buat perabot. tak ramai ppuan yang kuat angkat kayu 4x2 mm panjang 12-18 kaki sorang2. bayangkan. aku buat semua ni kadang sorang2 je. -.- serius balik rumah saket2 badan aku. haih~ 



tang pegang mesin memang mule2 aku datang sini aku zero pasal mesin. mase kat poli pn bukan selalu pegang mesin. sentuh je. paling2 tengok jeee. memang kat poli tu yang menopoli mesin just lelaki jee. konon ppuan tak boleh nak buat la ape la.. tapi bile aku kat sini sume aku dapat. even x selalu. tapi hampir kesemua mesin aku pena pakai. :) wah! bangga tahu! :P  



overall aku puas hati dengan ape yang aku da buat selame aku kat sini. even kalau ikotkan memang banyak lagi bende yang aku tak belajar. even sekali je aku penah outing g perak (paling jauh) but than aku rase tulah pengalaman aku yang the best sekali. iskk~ nak meleleh da ni. sekarang ni aku mengharapkan yang terbaik dari diri aku sendiri. pas abes belaja ni aku da tau kemane aku nak pegi. so, xsia2 lah aku belajar. even mule2 aku masok kos ni aku kurang minat sket, but than after aku tau mane hale tuju sebenar kerjaya aku ni, aku rse aku patot kejar and berusaha dapatkannya. 



sedih dohhhh~ :(

No comments:

Followers