Sunday

kecurian motor di depan mate . isk isk isk !

actually cite ni cite 4 hari lepas. mase tu aku MR AF dan ajam lepak minum kat tesco extra section 13 tu. alaa. kat sebelah MSU. before aku masok dalam tesco aku ade nmpak motor LC 135 baru. plat BLC**** . time tu MR AF berhentikan moto aku betul2 kat blakang moto LC tu. moto baru tapi da di make up. tapi serius bagi aku moto tu da x rupe LC original daa~ -.-  pegi lantak la. moto ko kan??


mulenye ingat nak makan cendol je kat sebelah tesco tu. tapi da tak deh plak jual cendol kat situ. adeh! kempunan da ni.last2 masok tesco than ajam nak pegi makan abc kat dalam tu sambil2 tunggu member sorang lagi yang time uh tengah ade kelas. bile sume da li minuman dan makanan masing2 aku decide nak masok tesco jup nak cri barang. so aku cakap kat MR AF yang aku g cari barang jup sorang2.


balek je dari cari barang aku terus duduk kat tempat aku. than MR AF cakap kat aku cmni 


MR AF : BLC tu da tak deh. 

AKU : huh?? BLC ape??

MR AF : moto tadi yang kite dok kutuk2 la. 

AKU : * aku toleh kepale aku kat tempat parking . aah la. moto tu da tak deh. mane moto tu?

MR AF : da kene rembat da. 


MR AF pon ceritekan ah dari mule sampai abes. nak cerita banyak2 pon aku tak reti sangat. tapi yang aku boleh cakap kat sini salah moto tu jugak cz tak lock handle and buat lock extra. just lock helmet je letak bawah seat. memang kene rembat la moto tu. x pasal2 je. 


aku pelek la. kat tempat orang ramai cmtu pon pencuri ni senang2 je rembat barang. aku rase kawasan tu sangatlah terbuke. kalau lah kebetulan owner ade kat situ pon mmg boleh nmpak laa. tapi nak buat cmne. da xdeh rezeki. kang kite yang tak tahu ni maen masuk cmpor je pon payah! ape pon, pade sesape yang jadikan moto ni mengangkutan utama, hargai dan jagelah betul2. bukan sume orang kenal kite. boleh tolong jage barang kite kan?? so, beringat lah~



No comments:

Followers