Wednesday

ko tak penat ke hah ?

ye. sampai gak seru tuk update blog aku ni. haih! ape pon tak boleh lah. okay. actually aku tak de pon cite best nk kongsi. but terase nak menaep je ni. ape yang aku nak cerite sebenarnye tak penting ape pon. huhu. cume saje nak share. since aku pernah dok hostel dulu aku adeh satu perangai yang susah aku nak buang. ape? TERPERAP DALAM BILEK. okay! nmpak mcm bese je kan? ade orang cakap ko tak penat ke dok dalam blek satu hari ? ko tak rimas ke dok dalam bilek seharian ? wah!! actually banyak lagi soalan. tapi ni je aku selit.


aku pena duduk hostel hampir 6 bulan. okay! gare2 aku study kat poli la. paham2 la hostel mcm mne kan?? korang bukak pintu je korang da nmpak katil korang da nampak almari korang da nampak meje belajar. mende2 tu nmpak sangat biase kan ble ia digelar hostel. since aku dok hostel jugak, memang jarang la aku tengok tv. even ade bilik riadah, ade tv, tapi mmg aku sangat sangat jarang jejakkan kaki kesane. so habit aku atau senang cite aktiviti harian aku ble balek je kelas aku bukak pintu, letak bag kat kerusi, tuka baju dan terus baring kat katil. lau aku ade beli makanan kat cafe and selalunye aku bungkus, aku jamah lah dulu makanan. da abes makan memang katil lah sasaran aku. 


almost 6 month beb aku macm tu. how come mende tu tak jadi habit dalam hidup aku ni. dok hostel hanye untuk one sem je. than dok uma sewe. haa~ dok uma sewe kompem ade tv, ade dapo, ade ruang tamu. cukup lah macm rumah sendri kan?? korang ingat habit aku berubah?? tidak same sekali. still same je. memandangkan budak2 rumah aku tu sume amek kos marketing kecuali aku nan sorang minah ni, so jadual kiterg sgt2lah laen. bile aku da abes klas, dorang tak habes lagi. and bertuka lah macam tu setiap hari. 


almost 6 month gak aku dok uma sewe. habit aku cme laen kat tang masak je. kalau dulu mase dok hostel semua makanan da siap tinggal beli je kat cafe than bawak masok bilik, makan. law kat uma sewe, kyterang kena masak sendri. nak bajet punye pasal kan ? huhu. habit aku yang suke dok terperap dalam bilek ni memang kekal sampai la kehari ni. tah kenape aku boleh tahan dduk dalam bilek seharian. kalau dulu aku sangtlah pentingkan tv dalam hidup aku. tapi sekarang tv da jadi number bape pon aku tak tahu. 


dulu mase mule aku dok uma balek mak aku ade gak bising. cz aku ni asik terperap je. tapi lame2 mak aku da tak ahu nak cakap ape da. die pon tak boleh nak buat pe. tapi aku dapat la kurangkan siket2 habit tu. aku pon need some fresh air kan?? petang2 aku dok lua amek angen. apepon, selagi aku boleh hidup dengan care camni, aku rase aku okay je kot. da start nak mengarut. 


chaw dulu. bubye~ 

1 comment:

cokelat comel said...

saya juga suke terperap dalam bilik...sejak dari form 4 smpai sekarang... ;)

Followers